"زندگي يک جنگ نيست که بشه برآن پيروز شد بلکه يک واقعيت است که بايد آن را تجربه کرد." ناشناس

۲۳.۶.۸۷

بيگ بانگBing Bang بازسازی لحظه آغاز هستی؟

علاقمندان به فيزيک اتمي...
تاريخچه بيگ بانگBING BANG وبازسازی لحظه آغاز هستی? دانشمندان در مرکز سرن در اروپا آزمایشی را آغاز کرده اند که هدف آن بازسازی شرایطی مشابه انفجار بزرگ است که گفته می شود مبداء پیدایش جهان بوده است.
منبع اصلي به فارسي:
مِهبانگ یا انفجار بزرگ Big Bang لحظه آغازین هستی را گویند که کل هستی (شامل زمان و هر سه بعد) از آن هنگام شروع شده‌است.
یک نظریه درخور توجه این است که جهان فعلی ما از ذره بسیار کوچک تر از کوچک‌ترین ذرات بنیادی بوجود آمد البته علم فیزیک در ان لحظه وجود نداشت و به این حالت تکینگی گویند در واقع از این تکینگی جهان منفجر شد و از این ذره همهٔ ذرات بنیادی به وجود امدند و شروع کردند از مرکز آن دور شدن. که میلیاردها کهکشان و از جمله همین کهکشان راه شیری خودمان به وجود آمدند. این انفجار باعث انبساط جهان به صورت بادکنکی می‌شود البته نیروی دیگری که در این انبساط و کند شدن سرعت انبساط ان تأثیر دارد نیروی جاذبه‌است و خمیدگی‌های فضا زمان نسبیتی و در این صورت سه حالت متصور است ۱ - انبساط دائم ۲ - رسیدن به یک حالت ثابت و پایدار ۳ - انقباض بعد از انبساط ‍‌
مِهبانگ: در زبان پارسی «مِه» یعنی «بزرگ» و بانگ به معنای صدای بلند است.
تئوری تراکم عالم قبل از انفجار بزرگ را می توان با مطالعه در چیستی سیاهچاله های فضایی بهتر دریافت. در سیاهچاله های فضایی، اتم هابه اجزای سازنده شان تجزیه شده و فضای میان آنها از بین می رود. به این ترتیب ماده شدیدا متراکم و چگال می شود. این عکس اتفاقی است که در هنگام انفجار بزرگ روی داده است.
منبع:wikipedia
Powered By Blogger